WELCOME

he's my favorite anime!!!

Friday, September 3, 2010

MeRinDuimu PLKN Sintok, UUM...KeDaH...

:)SENYUM ITU INDAH DAN NIKMAT! :) :) Senyum senyum lah selalu... :) ("_)

SEMALAM adalah KENANGAN..
HARI INI adalah KENYATAAN..
ESOK adalah IMPIAN...

itulah antara kata-kata yang diberikan oleh cikguku semasa berada di kem PLKN SINTOK, UUM, KEDAH..
memang aku akui kata-kata tersebut adalah benar..
semalam memang telah menjadi kenangan buat diriku dan juga kawan2 serta cikgu2 ku semasa berada di kem...ari semalam takkan mungkin dapat ku ulang kembali...kerna sesuatu yang telah terlepas itu takkan mungkin dapat diulang kembali biar dengan apa cara sekalipon..

maka hari ini telah menjadi kenyataan..kenyataan di mana aku telah tamat PLKN..aku harus terima kenyataan ini biarpun aku masih merindui suasana dan kenangan KEM PLKN SINTOK UUM..

esok adalah impian...di mana impian-impian tersebut ingin ku gapai dan seterusnya menjadikan hidupku di hari-hari mendatang menjadi lebih bermakna biarpun dengan halangan yang tidak terkira...

TEMA :

aku rindu kat PLKN SINTOK UUM.........!!!!!!!!!!
dari awal lagi aku tahu aku bakal merindui kem ini bila aku tamat latihan nanti..tapi apakan daya, aku rasa masa aku di kem dulu..aku tak buat yang terbaik buat diriku..aku main-main kot...xdak la amek tanggungjawab sangat...tapi jangan salah paham k...aku bukan budak NAKAL....

aku rindu kat cikgu2 ALPHA...
expecially cikgu HANA..dia mentorku..tindak tanduk nya ku perhatikan agar dapat ku jadikan panduan buat hidupku..benarlah kata PUJANGGA, GURU UMPAMA LILIN YANG MEMBAKAR DIRI INI..aku sayang cikgu hana macammana aku sayang kakak2 aku..aku pun dah anggap dia macam kakak aku...pernah suatu ketika saat di mana cikgu hana cuti seminggu..situasi ni berlaku ketika aku berada di kem sudah hampir 3minggu kot..saat dia memberitahu dia akan bercuti selama seminggu, saat itu aku rasa seperti akan kehilangan sesuatu yang berharga yang akan aku rindui...yeahhh memang betul..aku betul-betul rindu kat cikgu hana masa dia curi ari tu..rasa macam seperti seorang anak yang menanti kepulangan ibunya dengan penuh kasih sayang dan kerinduan yang membuak-buak di hati..pabila seminggu tersebut telah berakhir, lega rasanya hati ini...cikgu kesayanganku telah pulang..tapi...selepas itu, selama berada di kem aku jarang sembang ngan cikgu..aku ngan cikgu hanya jumpa bila ada taklimat @ perjumpaan KAMPENI ALPHA..dalam hati aku berkata "cikgu, hannan ada banyak crita dan pandangan yg nak dikongsi ngan cikgu..tp hannan xmampu nak crita"...ntah mengapa aku jd cmni..apakah sebab aku terlalu pemalu orangnya??? arghhhh aku malu dengan orang yang tak rapat dengan ku..atau dengan seseorang yang aku sanjung...MASIH KU INGAT, masa pertama kali mai KEM SINTOK UUM...cikgu hana lah antara orang-orang yang ada di hari pertama ku di sana...beliau jugaklah yang membawa dan menunjukkan katil buatku di KEM SINTOK UUM..

buat cikgu-cikgu ALPHA yang lain...
hannan syg cikgu-cikgu yg lain jugak..
JASA DAN PENGORBANAN cikgu2 hannan syg, takkan hannan lupakan...kerna cikgu telah mencorakkan kenangan yang terkata dalam diri hannan..hanya Tuhan yang bisa membalas jasa cikgu-cikguku sayang!... I LAP U TEACHER!...

buat...K.MAGES dan ADIK2 ALPHA WAKA-WAKA..
k.hannan menyayangi dan merindui kalian selagi hayat di kandung badan..
seperti yang kalian tahu...bermacam-macam halangan dan dugaan yang kita lalui bersama..
biarlah ianya menjadi kenangan buat kita selama-lamanya...
dan juga biarlah ianya menjadi pengajaran, pedoman, panduan,tauladan dan petunjuk kita di hari ini dan mendatang...SELAMAT MAJU JAYA!
SEMOGA apa yang telah kita pelajari semasa DI KEM dapat kita praktikkan dalam hidup kita ini..
semoga kalian berjaya dengan arah tujuan masing-masing lepas ini...
KENAGAN BERSAMA KALIAN TAKKAN K.HANNAN LUPAKAN...

KAWAN-KAWAN PLKN...
memang ada sesetengahnya aku jarang bercakap ngan korang...
bukan pe..
aku malulah nak sembang lau tak kenal..
temanye aku malu malu nak start dalam sesuatu komunikasi tuh..
harap maklum n maap...
:)
peace no war!

TERIMA KASIH KEM PLKN SINTOK UUM KEDAH...

I LOVE U!

1 comment:

AmAr said...

i like...ni nk tnya best x plkn kt uum tu...sya pun dpt plkn kt uum tpi rasa gementar semacam je...