WELCOME

he's my favorite anime!!!

Thursday, January 6, 2011

OH TASIK PEDU OIIIII


SENYUMLAH SELAGI BOLEH TERSENYUM KERNA SEMNYUM ITU MEMBAWA BAHAGIA YANG TIDAK TERNILAI!!! ("_) (◕‿◕✿) ♥ ♥ ٩(-̮̮̃-̃)۶ SENYUMLAH WALAUPON HATIMU DALAM BERDUKA :))


huhu..niat d hati nak pegi tasik pedu selepas pegi PPD PADANG TERAP..soo pegi la aku..tp, huh aku p kuala nerang tadi penat2 jauh2, last2 akak tu kata PPD PADANG TERAP/PENDANG dah pecah...sooo,,PPD PENDANG skang dh ada di SMK TOKAI...ahaaaa kepada sesapa yg nk berurusan pehni bleh la ke SMK TOKAI..xyah g PPD PADANG TERAP di KUALA NERANG dah..hek3..

haaaa..kembali kepada citer asal...
setelah selesai urusan di PPD..aku tukar plan..plannye aku nak ke tasik pedu..huhu..di pikiran aku mase tu "aku nk habiskan mase siang di tepik tasik"...hihi..ye r aku suka sangat bab2 lepak sambil amek pemandangan dan udara yang segar bugar....hua3..

maka....pacuan 2roda baba pon bergerak laju mengikut signboard TASIK PEDU...hahaha..dengan gagahnya aku menekan minyak moto tanpa menghiraukan suasana sekeliling yang tengah hujan setengah rintik..hahhaa...agak lebat la dari rintik2 tu bha maksudku...huhu... 

  masa tengah gila-gila merempit ni an...aku pon tengok la ke batu tu...batu tu tuleh "TASIK PEDU 40"...huh dalam ati...mak ai jauh lagi ke...xpe2 teruskan jer..bila lg aku nk dtg klu bukan skang...pecut punya pecut...last2 penat...maka perlahan lah pacuan ku seperti seekor kura-kura..hahha..

dalam dok memecut dan kadang kala mcm kura-kura tu an,...
akhirnya aku smpey ke kwsn yang ingin ku tuju..
huh gilar sunyi ah jalan nk ke tasik pedu tu...


  
jln berbukit kiri kanan...jalan cantik tp sunyi...hanya aku saja atas jalan raya tu..sesekali ada lori lalu..pehtu truck askar lalu.. dalam hati ku berkata "lebih bek hampa xyah lalu, lalu pon wat risau aku ja, dh la aku sensorang"..ingat Allah..mama baba fmly je la yg ku mampu..mau x nya..kiri kanan xdak umah langsung...bukit sentesa..dh la dengan org xdak..huh...



DIPENDEKKAN CITA...

aku dh nmpak signboard RESORT TASIK PEDU...
jln nk ke langkah seterusnya pon jauh lagi...
ada ke plak, batu tepi tu tuleh "SIK & BALING bla3"...huih mampos..jauh lg...
dlm hati " seb bek minyak aku isi penuh td..klu x naya ja...dh la jauh...sunyi..xdak org..kedai minyak xda...aku harap nmpak highway ataupon kedai minyak sebab nak isi minyak bagi penoh walaupon minyak aku maseh dlm keadaan terkawal...sebab nya aku xnak benda x elok terjadi...dh la aku merepit senseorang..buatnya moto rosak ke apa tengah jalan x ke naya lagi...huh...dh la line celcom xda kat situ...maxis?? ntah x cek pon sbb time tu aku dok guna camera hp celcom, tu yg leh tau xde line...hihihi..atas moto pon leh tgkap gmbr sekeliling even tgh takut...huhu...


penat merempit...


alhamdulillah last2 nmpak juga signboard ALOR SETAR-POKOK SENA...huhu... :")
lega yakmat...heheh...ok la tu klu dh nmpak signboard tuh...ada harapan dh nak smpey walopon mash jauh ag!!

rempit3 dan lagi rempit..(penat gila...dr kola nerang-pedu-sik)...lenguh...
      



last2 jumpa stesyen minyak...apa lagik isi lah minyak dan beli makanan...gila ah punya penat...mcm travel jauh3...hhaha..dh la xmakan tengahari lagi sejak balik tdka..mau x nya...blik tdka terus ke pejabat mama then terus ke kola nerang..



akhirnyaaaaaa...smpey dh ke lubuk merbau...hihi dah nak smpai pendang...
even dah nak smpai pon...stay memerlukan 20-30 minit cemtu gak nk smpai ke pekan pendang....xsilap aku la...


              









    alhamdulillah!!!!!

pukui 5 lebih baru sampai umah...gilar penat.....tak terkata....

dalam masa beberapa jam aku dah melalui....

~~~ PENDANG-TANAH MERAH-LANGGAR-POKOK SENA-KUALA NERANG-PEDU-SIK-LUBUK MERBAU- "MUKIM2 DI DAERAH PENDANG"(sempat la lalu depan tdka aku balik...hahahaha) - PEKAN PENDANG-BUKIT RAYA ~~~

pengajaran : rasa serik nk jalan tak tentu hala dan berseorangan masa di jalan yg sunyi...
.....PEDU....

  

No comments: