WELCOME

he's my favorite anime!!!

Monday, September 13, 2010

raya 2010

:)SENYUM ITU INDAH DAN NIKMAT! :) 
                   :) Senyum senyum lah selalu... :) ("_)   (‿◕✿) ♥

Kanak-kanak :   Assalamualaikum!!!
                        Assalamualaikum!!!
                        Assalamualaikum!!!!!!!!!!


ermmmm begitulah suasana hari raya bagi kanak-kanak..mereka akan pergi setiap rumah untuk beraya atau lebih tepat istilah bagi kanak-kanak ialah MENGUTIP DUIT RAYA...waaaahhhh syokkan jadi kanak2..dapat p kutip duit raya kat tiap2 umah orang tanpa segan silu...kalau lah aku yang berusia 20++ ni yang p kutip duit raya cam tuh tobat kena kutuk pa....wakkakakak...normal lah, manusia kalau tengok orang len pelik sket tentu ada yang mengata di belakang an? kan3?


raya tahun ni macam biasaaaa besttttt!
sebab apa ek???nk tau ta weh?


haaaa sebabnyaaaaaaa..raya pertama kami seeeekeluarga masih lagi dapat berkumpul reramai..hehehehe..cuma yang ta dak udi saja..dan maktok pulak yang ada time raya kali ni...kami sekeluarga jugak dapat tangkap gambar reramai (kecuali udi jela yg ta de!)..then, raya kedua aku dan family dapat jumpa MakCik Ani and Jasmin kat umah PakChaq Wahab di Perlis...ye r depa tuh dah bapa tahun ta balik...berkurun dah kot..dulu time Jasmin balik ketinggian dia rendah lagi dari aku,,,tapi lani...haaaa fuhhh mak aiii mo taw la meh..tinggi sket dah dari aku...waawawaa kalah dah ek aku ngan anak kacuk mat saleh tuh...uhuhuhu..


baba, mama, maktok, abg di, k.zila, k.hamdiah, k.eda, k.maya, k.ebah, imah, amad. aisyah, husna, fatihah...udi dan iman saja yg ta da dalam ni!!!
abdul hamid's family....

wakakakakka...ini d kawasan belakang rumah!!!
sama ta muka kami???hahahaha...dia kembarku!!!
SELAMAT HARI RAYA!!!MAAF ZAHIR BATIN!:))
KELUARGA MAK CHAQ FIZAH MAI BERAYA,...
PASTU KAMI BAWA P JALAN2 BELAKANG UMAH...
KWANG3...
dari kiri : IMAH, K.EBAH, K.YAYA, MAK CHAQ FIZAH, MAMA, ___, RAHMAT
p/s : yg ___ tatau nama..huhu...
 
dari depan : k.hamdiah, aisyah, mama, mak chika ni,
maktok n k.zila (sekerat badan!)...hehe...
RUMAH PAK CHAQ WAHAB DI PERLIS...ALOR SENA, BESERI...
dari kiri : k.hamdiah, mama, aisyah, mak chaq ani, k.eda, k.maya,
imah, pak chik malik dan jasmine
husna dan fatihah...
dah nak balik puchong!!
raya ke 5....hehehehe..saja masukkan skalik!!!


hehehehehe
ari ni jugak ari yang bestttt sangat bg aku...(raya ke-3)..
ari ni...buat pertama kalinya aku p beraya kat umah Cikgu Farhana n Cikgu Suriati..* (cikgu kampeni Alpha aku masa di PLKN SINTOK UUM) ... :D
besttt sebab dapat jumpa depa...walaupon baru seminggu ta jmpa cikgu2 aku yg ni tapi an rindu dah tahap gaban ah kot kat depa..yela depa banyak jasa kat kami..aku dok dalam sejam kat umah Cg Fana..sejam lebih kat umah Cg Su..tp syg,, aku ta bergamabr ngn dorg...sbb aku malu nk cakap..bak kata org Kedah...SEGAN laaa....huhuh...* (teruknya aku benda kecik ja kot)... :p hate with this...huh...
masa cari umah Cg Fana sng ja..aku dpt ikut plan yang diberi dengan mudah....BUT masa nak cari umah Cg Su..MasyaAllah...berpusing gak lah Kancil Mama mengorak langkah di kampung cikgu Su....mau ta nye,, plan yang diberi oleh Ayah Cg Fana betullll tp TANAH YG BLEH DITAWAF tu dah ta de..aku ngan sepupu (nasuha,izat,lily,kimah) aku dok la cari tanah tuh tp ta jumpa2 jugak...tu yang kami leh tersesat sampai hampir2 hujung kg kot..dahla ujung kg pon ada PAPAN TANDA UMNO...haha lagi la kami konfius...huhuhu...last2 jumpa gak umah Cg Su stelah dok tlepon Cg Su banyak kali...* (sbenaq nya hampir putus asa gak la aku,,,,mau ta nye...cari umah ta jumpa...tp sabaq jala,yelah 1time smpai mmg r cmni an? 


sapa pon cm 2...lgpon alang2 dh smpai,,cari je lah smpai jumpa...tidak rugi segala2 nya....) tp apa yang pasti TODAY IS DA BESTTT 4 ME!....I'M TIRED BUT I'M HAPPY...i like... :)
tapi sayang...aku ta dapat p umah Cg Fara, Cg Fiza n Cg Mas..atas sebab2 tertentu naaa...bkn saja2 ta mo p wehhh...aku tetap rindu kat depa n sentiasa dlm ingatan aku...
buat Cg Mardziah plak aku akan p tp tatau bila...hehhe biasalah kalau dah 1 kampung tuh memang la yg paling last skalik p aku rasa..huhuh...bukan apa, ari tuh masa raya 1 an,,,, aku dh tlepon Cg Mardziah yg aku nk p beraya kat umah dia tp tulah tade rezeki aku lagi nak sampai Alor Parit kot..sebabnya time tuh Cg Mardziah dok beraya kat umah kawan dia...huhuhhu...I think next time kot aku p umah Cg Mardziah...InsyaAllah...


esok raya ke-4 tatau g cmna..
dlm perancangan mau raya umah kawan2 dengan izat.. :)
kawan2 sek men...insyaAllah..


SELAMAT HARI RAYA..
MAAF ZAHIR BATIN.


p/s : saling memaafi d antra satu sama lain adalah amalan yg mulie...tp apekan daye...huh...ianya sukar tuk dilaksanakan....yes dop????

No comments: