WELCOME

he's my favorite anime!!!

Saturday, November 6, 2010

ONCE

SENYUMLAH SELAGI BOLEH TERSENYUM KERNA SEMNYUM ITU MEMBAWA BAHAGIA YANG TIDAK TERNILAI!!! ("_) (◕‿◕✿) ♥ ♥ 


٩(-̮̮̃-̃)۶ SENYUMLAH WALAUPON HATIMU DALAM BERDUKA :))

terasa seperti mahu mengambil spm balik...memperbaiki spm aku yg dulunya...
teringat kenangan di SMKTSR...aku banyak memain masa form4 N form5...
aku alpa dengan dunia remaja...
setiap hari pergi dan balik ke sekolah...tapi apekah yang aku dapat???
huhhhh aku sendiri pon ta pasti...aku belajar, belajar dan terus belajar setiap hari hari...tp apepon ta melekat di fikiran secara yang terbaik...itu yg aku pasti ketika saat ini (21 already not 16 or 17 girl)...
saat umur aku begitu,,aku rasa aku hanya menjalankan tanggungjawabku sebagai seorang pelajar...yg kewajipannya untuk pergi ke sekolah dan terus belajar sehingga berjaya...namun,, aku tidak mengaplikasikan sepenuhnya tentang apa yang aku pelajari di sekolah...huhu...saat ini,,,aku betul2 terasa kosong dengan result spm ku...tiada apa yg membanggakan...berbanding dengan pmr ku...masih ku ingat lagi...semasa aku akan mengambil pmr,,, aku ingat lagi jiwa aku begitu kental dan bersemangat untuk memperjuangkan yang terbaik buat pmr..alhamdulillah aku dpt jugak yg terbaik dlm pmr walaupon tidak straigh A's...aku bersyukur dengan apa yg aku dapat waktu pmr...


dengan kelayakan yg aku ada..aku d masukkan ke kelas sains...(huh...kelas mmg kelas yg aku ingini :)  )
aku bersyukur dpt masuk kelas itu..namun syg..usaha aku masa f4 dan f5 tidak setimpal dengan kelas yg aku duduki ketika itu....pernah ketika dahulu,,mama baba menyuruhku menukar kelas ke kelas2 biasa..namun aku masih dengan kedegilan ku ketika itu...aku masih mahu duduk d kelas itu..maka...duduklah aku d kelas itu...belajar dan terus belajar...tp kureng berjaya kerna kesilapan ku sniri...aku alpa dengan dunia ketika itu..aku pernah ada terniat nk belajar betul2 time tu..tp semangat itu datang buat seketika kerna aku tdk menggilapnya...dan tiada org terdekat yg menggilap aku ketika itu...(huh yeke..btw aku ta salahkan org2 skeliling kerna aku sedar aku yg salah :(   ).....


slepas tamat spm...
aku mula mencari haluan hidup baru...
aku berfikir..aku takan mungkin mengambil kos itu lagi..kerna kini aku tahu aku ta layak..
aku bukan insan yg seperti mereka2 itu...


aku berazam utk membuat yg terbaik tuk diriku..
namun sbg insan biasa...
kadang2 aku alpa juga dengan dunia remajaku...
tp aku bersyukur,,,aku dpt jugak meneruskan pembelajaranku d c2...
even private...private or goverment is not da problems...da problems is how we improve ourself from time to time..hehuuuu....adakah perubahan yg terbaik ataupon masih tetap di skala yg sama???huh


tamatlah aku d c2..kini aku masih dlm pencarian dunia seterusnya..
aku masih bingung,..sama ada mahu terus belajar ataupon bekerja..ataupon PJJ...
belajar = aku kena betui2 dgn niat aku...jgn main2 sude,,,rugi masa lau main2 tp aku risau aku alpa lg..
kerja = kdg2 aku rasa kerja itu tidak seronok..blaja lebih menyeronokkan...aku pon masih termanggu2 untuk bekerja apa...kerna pasaran kerja yg terlalu kecik dan jumlah manusia kian banyak...
PJJ??? = mampukah aku...kerja sambil belajar?? bkn sng aku rasa tp blom cube blom tau an??? tp klu dh cube tp rase cm ta sesuai cemna?? masa kan leh berputar balik!!! so,,, how???


n mayb....klu xda aku akan mengambilnya sekali lg...
dlm masa terdekat,...biarlah aku berpuas hati pabila melihatnya... :))


p/s : mereben...dengan masa lalu...
       JANGAN!!!

No comments: