WELCOME

he's my favorite anime!!!

Thursday, October 28, 2010

BUDI BAHASA

:)SENYUM ITU INDAH DAN NIKMAT! :) 
:) Senyum senyum lah selalu... :) ("_)

aku tahu,,,,aku bukan yang terbaik dalam berbudi bahasa...
namun...aku masih lagi boleh mengawalnya pabila berkomunikasi dengan orang2 tertentu....

namun....
dalam kehidupan seharianku ini.....
ada beberapa perkataan yang aku sendiri tidak gemar tuk menyebutnya...
utnuk mendengarnya???
untuk mendengarnya,,,aku terpaksa mendengar...
kerna perkataan itu bukanlah keluar dari mulutku sendiri....
apakan daya...aku bukan yang terbaik untuk menegur orang...
diri ku sendiri tidak betul mcm mana aku mahu menegur orang lain???
apa yang pasti....
insyaAllah perkataan itu tak akan keluar dari mulut aku......

perkataan itu tidak lah terlalu serius,, namun aku tidak menggemarinya....

"......doh"
"........beb"
"........sengal"


lagi satu....
aku cukup pasti sangat....
aku akan terasa hati, kalau seseorang itu bercakap kasar,
even dia tidak pernah berniat untuk melukai hatiku.....

kasar di sini....bagiku....
1) dia bercakap dengan nada yang kasar atau terlampau tinggi...
2) beliau mengeluarkan kata-kata kesat atau kata-kata yang kasar....
tidak sedap di dengar dek telingaku.....


Walllahualam....Salam Sejahtera Ke Atas Kamu!

No comments: