WELCOME

he's my favorite anime!!!

Friday, October 29, 2010

THE LAST MOMENT WITH JPAM 2010

:)SENYUM ITU INDAH DAN NIKMAT! :) 
:) Senyum senyum lah selalu... :) ("_)    (‿◕✿) ♥

:: selepas tamat latihan mingguan JPAM yang terakhir bagi tahun 2010... :::: LOKASI :: GUNUNG KERIANG ::**aku yang sehat!!! **
fiq dan ija...JPAM frens....dak sg korok..yg salu menyorok...wakakaakkaka....

gunung keriang **k.yus**....selepas tamat latihan...kami berempat mo p makan!!* tp aku minum saja...:D
hihihihi...hidup mo sempoi...even pemalu...wakakakakaka.....tp si fiq ni okja..jns ramah & senang masuk...
Ija....juga Ex-PLKN K2S72010 kat Peneng...Sg Besar kot ta silap...ni pon ok gak....prangai mcm fiq gak la..

gambar-gambar ni d ambil kat gunung keriang....
gunung keriang??? huh nape jauh ek?? padahal JPAM je kot..
g jauh sampai ke gunung!!!!

huhu...exceli,,hari ini adlah hari terakhir untuk latihan mingguan JPAM bagi tahun 2010...
makanya,,lepas ni dah ta de la latihan tiap2 ari jumaat...
makanya lagi...dah ta de kawad la,,,kelas...hahhaha...like PLKN tu...
simpan jela dulu,,tunggu tahun depan....kalau ta nak simpan cana??
kawad sorang diri d umah?? wallaweehhhh gilak!!!!
tada makna...ta payah r bersemangat cemtu punya gaban...
nti org cop "blablabla"... :p

baikkkk lah!!!! (huhu, cikgu punya ayat...) (cikgu pembimbing praktikal aku ckp klu nk ckp dgn bdk2 kena ckp BAIKLAH...sebab apa ntah (lupa)...OK ni cam tergantung ke cemna ntah....aku sude lupo...hahahah...

BAIKLAH!!!

kami...rombongan JPAM tlah bergerak ke gunung stelah tiba waktu yg sepatutnya...
setelah tiba d sana,, kami rehat2 dlu smntara tgu bdk2 len ag...
pastu amek baris..then makan2 dlu (kumpul tenaga la konon,huhu)...
9.30 PAGI :: berkumpul amek baris mengikut kumpulan yg tlah d bahagikan td...pehtu haaaaaaaa aktiviti 
                    pon berjalan lah... :D ...

EXPLORACE!!!!! AYUHHHHHHHH!!! aktifkan badan anda! jgn manjakannya..kelak diri merana... :p

chek point 1 : WADUHHHHHH.....chek point paling penat..tp ta penat mana pon..huhu...panjat bukit...tinggi gak la..tp leh tahan g walaupon dah tercungap2 mcm keta nak mati enjin...alhamdulillah kump aku ta da yg pancit or len2 pd tahap yg teruk...ada sorg tu stakat penat2 tula ada la...pastu bila dh smpai d atas, EN. SHUKRI tanya 2 soklan..aku hanya mendengar sbb ta tau nama org2 yg d soalnya itu..."org lama" yg jawab, then bla dh dpt jawab...kami d beri wisel dan di minta menjaganya sehingga tamat aktivit..dorg letak dlm beg sorg mamat ni wisel tu, pehtu aku tatau la samada d bri balik ke ta..sbb lupo nok nanyo lak...hahaha....FUHHHHHH!!! masa dok kat atas tu kan...SUBHANALLAH, cantiknya pemandangan AS dari atas...rasa nyaman pon ada,,tenang...dan bagainya la...huhu...haaaa lupe lak aku,,,mase nk turun dari atas bukit ni an!!! aku "terpegang" tahi MONYET!!! wakakakakaka.....eiiiiiiiyerrrr...agak geli la tp huh ape bole buat time2 gitu...amek daun jela...lap ngn daun..hahahha dalam utan kot (lebih kurang la)....mana nak ada air... :p

chek point 2 :: melapor diri kepada pegawai yg bertugas...kami d minta meniup tepung dan mengambil duit syiling 20sen yg ada dlm mangkuk tu....MANGKUK kot!! kalau pinggan senang la, tada bentuk bulat2 mcm mangkuk!!! wahahahha...apa2 pon kump kami dapat gak amek duit tu...K.ZAN yang amekkan...yg len tlg tiup jew...huhu...tp an, mula2 mamat ni yg nk amek tp ta dapat...K.ZAN kata lidah dia pendekkk!!! cait!!huh...hah seb bek time K.ZAN tu dia dapat amek, tidak ni dia pulak yg kena kata...hahahha dekkk sapa ta tau la sbbb ta jadi...wakkakaka....

chek point 3 :: perghhhh...men boling padang lak!! aku ta pernah men boling kot!! betul...ta pernah...huhu...tapi ta jadi masalah la, kalu di suruh main,....CABARAN harus DI TRIMA, BARU ADA KEMAJUAN HIDUP!!!! :D org2 sebelum aku ada yg bleh jatuhkan botol tu, ada yg ta leh...huhu...tp bila mai time aku tu an...bola meleret elok ja!!! tp yang geramnya bila dh dekat dengan botol tu an, bleh si buah NYOK itu melompat melintasi botol2 itu dengan selamba w/pon ta kena satu pon kat botol tu!!! huhu ta jatuh jugak an botol2 tuH!!! cait...hahaha time tu aku gelak besar kot...i think! akhirnya dapat jugak kumpulkan mata yg di kehendaki tp cukup2 la...

chek point 4 :: kat chek point ni kami kena sambut belon...ikut kreativiti kump la nk sambut ngan apa...jd nya kump kami sambut dgn guna baru OREN tu la!!! hehehehe...bio je!!! belon pecah satu...MARKAH POTONG!!! 3......................................................tinggal 20 saje markah kite...huhu.....pehtu kene g tengah2 kolam tu dan jerit KAMI AKAN BUAT YG TERBAIK!!!..............HUHU...pehtu g chek point ke 5...........

chek point 5 :: kat sini kami kena terangkan macam mana nak rawat mangsa CPR dan mangsa TERCEKIK...kump kami d bahagi kpd 2...aku g CPR....aku bantu kakak tu iaitu "org lama" tu sket2 ja...apa yg ku tau ku sebut jak....hahahaha.......



pehtu rehat2...dah rehat amek baris...then beratur dan amek gambar,...dah selesai amek gambar ada taklimat kejap...dalam taklimat tu dorg cakap sapa yg kehadiran nya 30 jam ke atas insyaAllah akan dapat bonus!! aku??? hahaha aku pon ta pasti aku cukup jam ke ta...sebabnya ari tu lama ta pegi JPAM!!...


K.YATI....KILLA....NAJWA....n KAWAN NAJWA....jumpa lg thn depan!!!....hahaha tp KILLA tu bila2 pon aku bole jumpa sbb kawan sekolah menengah ja pon...rumah ta dak jauh bebeno!!!
KILLA rock!!!! yeahhhhh yeah!!!

tata JPAM...panjang umo jumpa lagi tahun depan  :D

No comments: