WELCOME

he's my favorite anime!!!

Saturday, October 2, 2010

1 OKTOBER 2010

:)SENYUM ITU INDAH DAN NIKMAT! :) 
                :) Senyum senyum lah selalu... :) ("_)   (‿◕✿) ♥

aku pon ta tau nk mula cemna...sebab hatiku betui-betui terasa kosong..di pagi hari aku gembira..tapi pabila malam menjelma, saat itu aku terasa betui-betui kosong..aku pon ta pasti atas apa yang berlaku..


PAGI :
*** pagi ni dalam jam 730 pagi aku mula mengangkat tongkat moto baba..then aku duduk di atas badannya serta aku terus menyuruhnya berjalan seprti biasa..moto itu seperti biasa menjalankan tugas yg dipertanggungjawabkan ke atasnya tanpa banyak soal..aku menunggang dengan laju pabila memikirkan aku hampir terlambat pergi ke JPAM...

4 ur information : JPAM is for JABATAN PERTAHANAN AWAM MALAYSIA...i'm as a "sukarela",,hehee..

setibanya aku di JPAM..mereka dan keluarga mereka sudah di dalam barisan..ermmm nak kata aku malu datang lambat tuuu ta delah sangat...malah aku rasa macam satu perasaan yang lain datang menyelinap ke dalam dadaku!!!

BERANI dan BERSEMANGAT!!!!
yeahhhhhhhhhhhhhhhh,...aku pasti saat itu..aku berani dan bersemangat sebab aku dah lama tak pergi ke JPAM dan aku juga dah lama tak kawad semenjak balik dari PLKN...waaaaaa bestttt giler ah aku rasa bila dapat kawad...

pastu kan..yg membuatkan aku rasa best masa kat JPAM td kan..ape ni..apeee...
haaaa time nyanyi lagu negaraku, lagu korporat JPAM, baca doa..amek kekuatan..HAAaaa benda-benda ni semue mengingatkan aku kepada rutin harianku semasa di PLKN...waaaahhh memang benda yg sama kami wat dulu..apa yg beza cuma la lagu...saat kekuatan di ambil dan segalanya yg len berjalan, memang hatiku teringatkan PLKN 100%...ahhh tak terkata lah...HANYA MEREKA YANG MASUK PLKN SAHAJA YANG TAHU BAGAIMANA DAN APEKAH ITU PLKN!!!!!!!

lepas dah abeh kawad dalam sejam lebih cem 2...
kami ada kelassss polak daaaaaaaaa...haaa dalam kelas ari ni...
CIK ( org JPAM la, aku tatau namenye hehehe) tak cakap banyak...
dia juz cite kan pengalaman dia semasa OPERASI BANJIR..
dan kemuadian die cite pasal KEPERLUAN KEPERLLUAN SEMASA BANJIR TUUU HAAAA...
ari ni kelas JPAM abeh dalam 11 pagi lebih kot....abeh awal.... :D

singgah pekan rabu then balik!!!!!!!!!!!!!
men tenet r apa lagik keje aku...hahahahhaha!


TENGAH HARI dan PETANG :
wahhhhhhhhhhhhhhhh tengah dok online...malas rasenye nk g tuisyen...liat meh, yelah dah lame kot tak tuisyen muisyen neh!!!! 3 bulan tuh...dah r dengan keje sekolah aku tak siap ag...wahahhaha betambah+tambah lah malas ku!!!

tp apepon..tepat jam 245petang aku mengorakkan langkahku dalam mau ta mau orang kedah cakap!!!!..
aku mau sebab aku nak pandai MUET!!!!!
tapi aku tamau sebabbbbb! keje sekolah aku yang 3bulan lepas tak siap lagikkk weh!!! hahahahaha...
ikhlas ke ta ni??? hahahha

prehhhh...prehhh..prehhh...signal kanan kiri...belok kanan kiri...
last-last sampai gak aku kat umah Teacher Jasmidar..hahha..aku tak sangka yang aku masih ingat jalan nak ke umah dia...ahahahha 3bulan kot ta pi...dah la jalan belok sana sini...
aku ingat jalan cuma aku tak ingat umah dia yang mana 1 ja k!!
kire ok la 2 kan? kan3????   hahahha ngeng la kau!!!!

belajar, belajar dan terus belajar sehingga jam menunjukkan jarum dekat 530petang...
aku pon mengorak langkah balik ke rumah...
balik cepat-cepat sebab aku dah  ta larattttttttttttttttttttt...
nak balik rehat....!



MALAM :
excely tade ape pon berlaku malam ni..
tapi yang pasti seseorang itu akan berjauhan dengan kami semua...
aku dah tau bende ni awal ag..
sebab someone tuhhh terbocor cakap...huhu...terlepas cakap dehhh...ta sengaja kotttt!
bila dh terlepas...si someone tu pon pesan kat aku jangan bagitau orang lain..sebab orang terbabit iaitu beliau taknak orang len tahu ag...aku pon tak bagitau sape-sape la..sebab aku ni jenis pegang janji woooo...insyaAllah...hahaha(masuk bakul kasi angkat snirik woooo) :p

aku pon mesej dengan beliau...
menceritakan aktiviti ku hari ni...dari A sampai Z...
pastu aku pon ucap tahniah...sebab dapat keja tuhhh...
dan semoga berbahagia dan dirahmati...

pas dah mesej tuhh an...
ntah la..start dari tuhh aku rasa kosong..
rasa akan kehilangan sesuatu...padahal ta de la jauh..sebelah negeri ja..
tapi aku pon tatau bila akan berjumpa beliau itu pulak...
tapi aku bersyukur la sebab beliau ni balas mesej-mesej aku..
yela sesetengah dari golongan beliau ni bukan nak balas..
aku bukan geram kat mereka...cuma aku terkilan jak...ada sesetengahnya,,,,
aku ingat kat orang tapi orang tak ingat kat aku...
tu yang membuatkan aku akan berfikir 2 3 kali kalau nak mesej dengan mereka mereka yang tersenarai tersebut....

apa2 pon...
aku pon tak pasti dengan perasaan ku saat ini...iaitu 1:53AM 2 OKTOBER 2010....
tapi citer aku ni masa ari semalam 1/1/2010.. ( jap je dh bln 10)...
aku tak kesah..janji aku dapat nyatakan perasaan ku pada teman ku yang setia ni....(BLOG)..
:)




INSAN YANG PERLUKAN PETUNJUK-MU,
f*hannan

No comments: