WELCOME

he's my favorite anime!!!

Saturday, January 15, 2011

~~setelah 2 minggu berlalu~~

SENYUMLAH SELAGI BOLEH TERSENYUM KERNA SEMNYUM ITU MEMBAWA BAHAGIA YANG TIDAK TERNILAI!!! ("_) (◕‿◕✿) ♥ ♥ ٩(-̮̮̃-̃)۶ SENYUMLAH WALAUPON HATIMU DALAM BERDUKA :))

 setelah 2 minggu bergelar cikgu tadika di tadika sukamari..

sekadar mahu berkongsi pengalaman...even xde yg besttt tp cukuplah pengalaman buat diriku....

 ~~...sesi pendaftaran...~~
sesi pendaftara pada hari pertama sesi persekolahan yg sangat sibuk..tp aku macam biasa..huhu maseh terpinga2 untuk melakukan sesuatu kerna tidak pernah mengalaminya..tp aku maseh lagi memberi "khidmat komuniti" ku kepada ibubapa dan anak2 yg datang...sekadar layan2 cemgitu je lah..hehe..buat2 benda lain yg patut...

minggu pertama anak2 x belaja sangat..dorg hanya main saja..sekadar datang ke sekolah then main2 dengan kawan2..pastu makan...1030 pagi dh boley balik..huhu..*kan best lau bley blk cemni salu* hahahax..biasalah selalu nya kalau minggu pertama sudah tentulah di setiap tadika @ pra di seluruh negara akan dipenuhi dengan ibubapa yg menemani anak2 mereka..kerna anak2 merka masih lagi baru di tadika*bg yg 1time g sekolah ler*..huhu..bg yg anak2 6tahun mereka dh biasa jd tak menjadi masalah lah bg mereka...tp jgn ingat semua anak2 6tahun ok ye mase g ari pertama sesi persekolahan, ada jugak yg nangis2 ye..*tp tadika aku anak2 6tahun alhamdulillah semuanya okie saja...xbanyak kerenah..bagussss!!!

hehe..tp kan kat tadika aku ada jugak budak2 yg melalak smpi teresak2 xmau bg ayah/mak dorg blk..hahah..ada 1 kes ni; INDIAN girl; ari pertama dan kedua bley la ayah dia tunggu tp bila datang ari kedua ayah dia suda mo tinggal dia sudah..haha sudah tentulah budak tu menangis..menangis sampey nk buka pintu pagar g..ada la 4;5 org kot cemni bila femili dorg nk blk..ada yg tunggu sbb kecian ank, ada yg balik : biar je anak dia nangis (good)...exceli cemtu lah yg sepatutnya mak/ayah buat klu anak2 dorg nangis masa ari2 pertama dtg sekolah..bukan apa, sekadar mahu membiasakan anak dengan keadaan dan jgn terlalu bermanja sgt..kelak dia niri yg susah!

bila dh smpey waktu balik anak2 pon hepi...aku pon hepi sbb balik awal...hehe..tp xlah blk kul 1030pg lebih..tetap kul 12...huhu..tp bleh la nak rehat lelama sementara tunggu masa balik.. :D

MINGGU KE-2

byk perubahan yg berlaku..terutama dari segi ibu bapa dan anak2..
aku? aku sikit ja la kot... :")

tp apa yg ingin aku ceritakan adalah...
huhu pengalaman mengajar di dalam kelas...tetapi??
ada mak budak ni dok dalam kelas, dok tepi anak dia lak tu dok tengok aku mengajar..huhu..segan tu ada la jugak..tp apekan daye saye..ta kan saye mau halau mak budak tu kuar dari kelas kot...ish333...maka mengajarlah aku dalam situasi MAK DAN ANAK DI DALAM KELAS...huh mak budak ni pon dok tengok jugak la aku mengajar sambil dok suruh anak dia tgk ke depan..naseb baek lah mak budak ni tak straight sangat..malah "kaka" tu bley plak dok gelak2 time aku sebut ayat...sebut ayat?? xlah...aku ada sebut ayat dlm bahasa inggeris, lepas tu anak2 tu ikut balik...hehehe..cth: "what is this?"...ahaha cemtulah sebijik budak2 tu ikut..padahal aku nak suruh mereka2 tu jawab nama benda yg ditunjukkan oleh aku tuh...huhu..sabar jela budak2 ni...

haaa bersambung balik pasal "kakak" tu...anak dia nama nya KITTIK LIM....bangsa siam..xtau la kot2 ada campur cina..dunno la..huhu..asalnya KITTIK ni kelas sesi petang, tp memandangkan dia asik nangis je bila kelas petang dan dok meronta nak ke kelas pagi...then mak si KITTIK ni pon ckp kat LYNA (bos)...then LYNA pon bagi ler dia ke kelas pagi...***utk pengetahuan kelas anak2 5tahun ada sesi pg dan petang sbb kelas mereka ta muat nk duduk smpey 2o++...thats y la wujudnya kelas ptg..esok3 nya mak KITTIK ni dok kat luar kelas lak..dok tgk dr tgkap...aku go on jelas P&P, bukan mcm besa...last2 ari kamis baru ni, mak KITTIK balik...hahahha menangis tak sangga la si KITTIK tu....hahaha..mbek...

SARAN A/L SUM ROI....anak yg tak pernah bersekolah...berbangsa siam..huhu..dia x reti ckp melayu @ english...siam pandai la..bila dia nak ke tandas dia akan ckp bahasa dia smbil buat mimik muka tak tahan..mula2 aku tatau lama2 dh dpt paham la..mak si SARAN ni plak, ada satu ari tu nyuri nyuri p dok belakang kelas nak tgk mengajar,,,hihi aku nampak masa dia ronot lalu bawah tingkap tu tapi aku wat2 x perasan jelah..mls nak kata apa..nk tergelak ada la...smpey mcm tu skalix...

yg tak tahan tu...sempat lg mereka MENYELIA aku di dalam dan luar kelas...

tu jelah nk ckp pon..yg len2 biasa ja...sesi P&P jelah yg berlangsung 
selain drpd anak2 dok main kt luar...

anak2 4 dan 6tahun,..tak sempat nak bergambar..
haaa yg bawah ni gambar anak2 5 tahun tengah mengaler...hehehe




saran

No comments: